У законодавстві України є деякі неузгодженості між різними нормативними актами. Іноді вони додають незручностей та зайву втрату коштів. Реальний кейс анулювання свідоцтва платника ПДВ та поради як запобігти зайвих витрат та штрафів.


Нещодавно ми допомагали нашим клієнтам переходити із загальної системи оподаткування зі статусом платників ПДВ до платників єдиного податку 3 групи  без статусу платника ПДВ.

Згідно із Положенням про анулювання свідоцтва ПДВ, платник податків, що має намір перейти на спрощену систему оподаткування, перестає буди платником ПДВ з 1 числа кварталу разом із переходом на спрощену систему, та після цього ще має право зареєструвати всі податкові накладні за той місяць, поки вони ще були платниками, до 15 числа наступного місяця.

Але на практиці ситуація була наступна. Клієнт перестав бути платником ПДВ 31 березня 2021. Податкові накладні за березень ще можна було зареєструвати до 15 квітня 2021. Проте система не дає право формувати ліміт для реєстрації податкових накладних тим платникам, які вже виключені із реєстру.

Тобто весь податковий кредит, який не встигли зареєструвати до 31.03.2021 та кошти, що були зараховані на Казначейський рахунок компанії після 31.03.2021 не були включені до розрахункового ліміту для реєстрації податкових накладних та відповідно наш клієнт не зміг зареєструвати свої податкові зобов'язання. Відповідно податковий кредит для замовників нашого клієнта було втрачено,  а по одному із договорів наш клієнт був змушений сплатити штраф в сумі ПДВ по незареєстрованим податковим накладним.

Наші поради, якщо Ви плануєте анулювання статусу платника ПДВ на добровільній основі:

  • Спілкуйтеся з Вашими постачальниками, щоб вони зареєстрували весь податковий кредит до дати анулювання;
  • Переконайтеся, що у Вас достатньо ліміту для реєстрації податкових накладних до дати анулювання Вас як платників ПДВ;
  • При укладанні договорів звертайте увагу на штрафні санкції у разі нереєстрації або невчасній реєстрації податкових накладних.

Зв'язатися з нами